Wat moet u doen als u geen verbinding heeft met NetFlix?

Kent u het gevoel dat u helemaal geïnstalleerd voor uw mobiele apparaat zit om een film te kijken via NetFlix en dat u opeens geen verbinding krijgt als u wilt starten? Wat moet u in zo’n geval doen? U wilt natuurlijk dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost, want u wilt natuurlijk gewoon ongestoord een film kijken zonder last te hebben van storingen of andere netwerkproblemen. PCService legt uit wat u dan moet doen.

Internetverbinding

Indien u geen verbinding krijgt met Netflix, zal u eerst uw internetverbinding moeten controleren. Hoe doet u dat? Start uw PC of laptop op en probeer verbinding te maken met een willekeurige website. Als deze niet wordt geladen weet u dat het aan de internetverbinding ligt. Probeer in dat geval uw Wi-Fi verbinding te testen. Zet deze, wacht een minuutje en schakel deze weer in. Mocht u nog steeds geen verbinding krijgen, dan heeft u last van een dieper liggend probleem.

Datum/tijd aanpassen

Wat kan het probleem dan zijn? Misschien is er iets mis met de datum/tijd. Het kan nog weleens voorkomen dat er een andere datum staat aangegeven en dat de film het daarom niet doet. Om deze aan te passen moet u naar de ‘Instellingen’ van het beginscherm gaan. Zoek vervolgens op waar u de datum/tijd kunt aanpassen en controleer of deze goed staat. Wanneer dat het geval is, kunt u proberen om de film nogmaals te starten. Maar wat als dat niet het probleem is?

Opnieuw installeren

Mocht dat nog steeds niet de oplossing zijn dan kunt u proberen om NetFlix opnieuw te installeren. Verwijder de applicatie en zoek deze opnieuw op via de Store. Wanneer de applicatie is geïnstalleerd, voert u opnieuw uw gegevens in meld u aan. Doet NetFlix het nu wel? Zo nee, schakel dan een expert in die u kunt helpen met dit probleem.